Vierdaagse editie van designbeurs OBJECT Rotterdam start op 1 juli

Vierdaagse editie van designbeurs OBJECT Rotterdam start op 1 juli

De 9de editie van designbeurs Object Rotterdam is van 1 tot en met 4 juli, evenals de voorgaande jaren in het monumentale HAKA-gebouw.

INTERVIEW Floris Schoonderbeek: “Fieldtrips door de natuur geven onverwachte inspiratie”

INTERVIEW Floris Schoonderbeek: “Fieldtrips door de natuur geven onverwachte inspiratie”

Met een zelfgebouwd design-lab reed de Floris Schoonderbeek door Nederland. Op locatie werkte hij samen met experts uit verschillende disciplines. Recalculating Route noemt Schoonderbeek dit onconventionele ontwerpproces. “Door te werken in situaties die je niet kent, wordt je gedwongen om je open te stellen voor de ideeën van een ander.”

Theo Ploeg – Tech Talk #2 “Luisteren is het nieuwe kijken”

Theo Ploeg – Tech Talk #2 “Luisteren is het nieuwe kijken”

Elke laatste vrijdag van de maand laat Theo Ploeg zijn licht schijnen over de laatste ontwikkelingen in tech – en vooral wat het met ons doet. Vandaag: Waarom audio het nieuwe hip is

Grafisch ontwerpers doen met ruim 160 alternatieve verkiezingsposters een dringende stemoproep

Grafisch ontwerpers doen met ruim 160 alternatieve verkiezingsposters een dringende stemoproep

Algemene Beschouwingen is oproep aan Nederlandse ontwerpers voor een alternatieve verkiezingsposter te ontwerpen. Op de verkiezingsdag 17 maart wordt er ook één winnende poster gekozen.

Floris Schoonderbeek ontwikkelt nieuwe productlijn op roadtrips met expert meet-ups

Floris Schoonderbeek ontwikkelt nieuwe productlijn op roadtrips met expert meet-ups

Zijn nieuwe collectie Floris Schoonderbeek heeft zijn nieuwste collectie ontwikkelt op roadtrips met zijn zelfgebouwde ontwerp-lab, de ‘fieldstation’. Tijdens dit veldonderzoek werkt hij samen met uiteenlopende experts.

Forbo lanceert serie filmportretten van ontwerpers en architecten

Forbo lanceert serie filmportretten van ontwerpers en architecten

De producent van linoleumvloeren lanceert sfeervolle portretten van onder meer Christien Meindertsma en architect Remi Versteeg.

Digitale editie van FASHIONCLASH biedt virtuele modeshows en online-talks

Digitale editie van FASHIONCLASH biedt virtuele modeshows en online-talks

Het driedaagse modefestival bestaat uit modeshows, performances, exposities, cross-overs met theater en dans, fashion talks en expertmeetings. Dit jaar zijn alle events uitsluitend online te bezoeken.

VIDEO-INTERVIEW Carole Baijings: “Kleur is mijn liefde, de natuur mijn inspiratiebron”

VIDEO-INTERVIEW Carole Baijings: “Kleur is mijn liefde, de natuur mijn inspiratiebron”

‘A Pop of Colour’ heet de nieuwe Fatboy-collectie van ontwerper Carole Baijings. In een exclusief interview met DesignDigger vertelt zij over de toepassing van kleur en geometrie.

BNO-onderzoek wijst uit: “Ontwerpers somber over 2020 maar hoopvol over 2021”

BNO-onderzoek wijst uit: “Ontwerpers somber over 2020 maar hoopvol over 2021”

De helft van de ontwerpers vreest voor 2020 een afname van de omzet. Voor 2021 wordt een licht herstel verwacht. Opvallend: ontwerpbureaus zijn daarbij positiever dan de ZZP-ers.

Multifunctionele RE:Circles van Muller Van Severen verleidt met mat-zachte kleuren

Multifunctionele RE:Circles van Muller Van Severen verleidt met mat-zachte kleuren

Het Belgische designlabel Valerie Objects lanceert RE: Circles, een collectie multifunctionele ronde keukenbladen in een uitgebalanceerd kleurpalet. Het is ontworpen door het echtpaar Fien Muller en Hannes van Severen

Modeontwerper Ann Demeulemeester wint belangrijkste Vlaamse oeuvreprijs

Modeontwerper Ann Demeulemeester wint belangrijkste Vlaamse oeuvreprijs

Ann Demeulemeester weet “een object tot zijn essentie terug te brengen, ongeacht de vorm, materiaal of functie van dat object”, aldus de jury van de Lifetime Achievement Award. Deze oeuvreprijs is onderdeel van de Henry van de Velde Awards.

Designlabels Arco en Occony bundelen expertise in duurzame tafelcollectie ‘Kami’

Designlabels Arco en Occony bundelen expertise in duurzame tafelcollectie ‘Kami’

De tafelcollectie ‘Kami’ wordt gemaakt van lokaal hout en afvalpapier. De productie is in de Arco-fabriek in de Achterhoek.

Nieuwe huisstijl DesignDigger door Studio Laucke Siebein

Rood voor het urgente nieuws. Blauw voor verdiepende journalistiek. Dat is het in het kort de nieuwe opzet van het on- en offline platform DesignDigger. Naast natuurlijk het opvallende nieuwe logo in een unieke letter.

Het ontwerp van de nieuwe website en de bijbehorende huisstijl is van de internationale ontwerpstudio Laucke Siebein, met kantoren in Berlijn en Amsterdam. Uitgangspunt is een heldere opmaak waarin de gebruiker intuïtief zijn weg kan vinden. Daarbij is gekozen voor een neutrale en strakke grid. “Een website over design heeft al veel visueel spektakel. Daar hebben we rust en helderheid tegenover gezet”, aldus grafisch ontwerper Dirk Laucke.

De architectuur van de website gaat uit van een homepage met rood al dominante kleur. Laucke: “Rood heeft urgentie. Hier vind je dus al het actuele nieuws.” De verdiepende omgeving met longreads, interviews en dossiers heet toepasselijk Digging Deeper. Hier is gekozen voor een rustig blauw.” Deze omgeving kan worden gevonden door op het blauwe logo DesignDigger te klikken. Op de mobiel kan bovendien naar rechts worden geswiped.

Het offline-programma van Design Digger – waaronder het kwartaalprogramma Design Digger Live in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam – is vanaf nu eenvoudig te vinden onder de header Live; hier worden ook lezingen, live-interviews en andere activiteiten getoond die zijn ontwikkeld met externe partners als Dutch Design Week of GLUE in Amsterdam, de online shop Mud in May of merken als Vitra. Ook zijn er de nieuwe headers Podcast en Jobs, die de komende maanden gevuld zullen worden. Jobs wordt een online vacaturebank waar bedrijven maar ook zzp-ers tegen een kleine vergoeding een oproep kunnen plaatsen voor een openstaande vacature of juist werkzaamheden kunnen worden aangeboden. De eerste podcast verschijnt later deze maand: dus blijf terugkomen.

De nieuwspagina is onderverdeeld is de subdisciplines: Grafisch, Product, Digitaal, Interieur & Event. Het verdiepende Digging Deeper is onderverdeeld in de thema’s Habitat (wonen), Kleur, Human Needs, Online Designmuseum en Talentroom. De lezer kan hier eenvoudig zijn weg vinden door een speels kleurgebruik; geel voor ‘human needs’, roze voor talent enzovoorts.

Met deze uitgekiende vormgeving is DesignDigger nu het enige journalistieke platform over de volle breedte van het Nederlands ontwerp, waarin bovendien journalistieke genres zijn vertegenwoordigd: nieuwsberichten, interviews, opinie, essays en (beeld)columns. Bovendien wij zijn voortdurend op zoek naar tips en ideeën van ontwerpers maar ook schrijftalent. Ook staan wij altijd open voor samenwerking met zowel commerciële als educatieve culturele of gewoon super-coole artistieke projecten. DesignDigger is niet voor niets een platform!

De nieuwe huisstijl werd mogelijk gemaakt door:

2 reacties op: Nieuwe huisstijl DesignDigger door Studio Laucke Siebein

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *