LOGO ICOON #2 Nike: een ‘swoosh’ vol Goddelijke beweging

LOGO ICOON #2 Nike: een ‘swoosh’ vol Goddelijke beweging

Een goed ontworpen logo is een bepalende succesfactor voor een merk of product. Daarom worden in deze serie iconische logo’s onderzocht. Wat is de succesfactor van de ‘swoosh’ van Nike, het meest herkenbare – en daardoor wellicht ook meest waardevolle – sportlogo, dat dit jaar zijn 50ste verjaardag viert?

Kantoorontwerp van Beyond Space met golvende gordijnen weerspiegelt het Amsterdamse IJ

Kantoorontwerp van Beyond Space met golvende gordijnen weerspiegelt het Amsterdamse IJ

Het Amsterdamse architectenbureau Beyond Space heeft een kantoor annex showroom ontworpen met opvallende gordijnen. De golvende “constructie van stof” weerspiegelt de locatie aan het IJ in Amsterdam.

Eindhovense ontwerpers en merken presenteren nieuw werk op 3-daags event Design Open

Eindhovense ontwerpers en merken presenteren nieuw werk op 3-daags event Design Open

Een groot aantal Eindhovense ontwerpers en andere initiatieven laten tijdens het weekend van 13 t/m 17 juni publiek toe in hun studio’s en werkplaatsen. tijdens het event Design Open. Om zo hun nieuwste producten te kunnen tonen aan een professioneel publiek. Bezoek is op afspraak.

Spoorwegmuseum toont unieke treinaffiches – van art deco tot Anthon Beeke

Spoorwegmuseum toont unieke treinaffiches – van art deco tot Anthon Beeke

De tentoonstelling ‘Spoor van verbeelding’ in het Spoorwegmuseum toont historische spoorwegaffiches. De verzameling Nederlandse affiches schetst een fraai beeld van hoe reizigers door de tijd heen werden verleid om de trein te nemen.

Expositie ‘Waterschool’ van Studio Makkink & Bey onderdeel van Architectuurbiënnale van Rotterdam

Expositie ‘Waterschool’ van Studio Makkink & Bey onderdeel van Architectuurbiënnale van Rotterdam

Met deze tentoonstelling die is opgezet als een alternatieve school wordt verkend hoe de toekomstige bewoners van het nieuwe woongebied MH4 in Rotterdam op een duurzame manier kunnen leven op, rond en met water. Te zien is werk van meer dan dertig geselecteerde ontwerpers, architecten en kunstenaars.

‘Ocean Chair’ van Zuiver is vervaardigd van afvalplastic uit zee

‘Ocean Chair’ van Zuiver is vervaardigd van afvalplastic uit zee

De ‘Ocean Chair van designlabel Zuiver is gemaakt van plastic afval dat uit de oceanen is gehaald. hiervoor wordt samengewerkt met het internationale ReSae Project. Hert ontwerp is van de Amsterdamse ontwerpstudio APE.

Covid-proof designbeurs OBJECT reguleert bezoekersstroom met verruimde openingstijden

Covid-proof designbeurs OBJECT reguleert bezoekersstroom met verruimde openingstijden

Designbeurs OBJECT (1-4 juli) is dit jaar een dag langer open. Het event opent op donderdag om open te blijven tot zondag. Daarmee duurt deze negende editie maar liefst vier dagen lang. Ook worden de openingstijden verruimd, om de bezoekersstromen nog beter te reguleren.

WEGGEEFACTIE – Vijf vrijkaarten voor talkshow ‘Designalism: Design + Journalism’ op 9 juni

WEGGEEFACTIE – Vijf vrijkaarten voor talkshow ‘Designalism: Design + Journalism’ op 9 juni

In de talkshow Designalism: Design + Journalism’ op 9 juni (20:00 – 21:30) vertellen professionals en innovators op het snijvlak van design, kunst en journalistiek over hun beroepspraktijk. Het event wordt live gestreamed vanuit het Instituut voor Beeld en Geluid Den Haag. DesignDigger geeft vijf vrijkaart weg!

THEO PLOEG – TECH TALK #5  “Waarom we moeten leren luisteren naar complotdenkers”

THEO PLOEG – TECH TALK #5 “Waarom we moeten leren luisteren naar complotdenkers”

Elke laatste vrijdag van de maand (of incidenteel een eerste maandag) laat Theo Ploeg zijn licht schijnen over de laatste ontwikkelingen in tech – en vooral wat het met ons doet. Vandaag: waarom complotdenkers. ons bewust maken van de absurditeit van wat wij zien als normaal.

DRIFT verheft het maakproces van ‘paardenbloemlamp’ tot een 4-daagse performance in Carré

DRIFT verheft het maakproces van ‘paardenbloemlamp’ tot een 4-daagse performance in Carré

Lonneke Gordijn en Ralph Nauta van de Amsterdamse ontwerpstudio DRIFT tonen voor de eerste en laatste keer het maakproces van Fragile Future, het kunstwerk met paardenbloemen dat te zien was in het verjaardagsinterview van Konigin Máxima. Dat doen zijn vier dagen lang op het podium van Carré.

Kunstenaar Florentijn Hofman plaatst groene cocon voor persoonlijke transformatie in Schiedamse kerk

Kunstenaar Florentijn Hofman plaatst groene cocon voor persoonlijke transformatie in Schiedamse kerk

Kunstenaar Florentijn Hofman heeft een groen, opblaasbaar kunstwerk geplaatst tussen de zuilen van de Grote of Sint Janskerk in Schiedam. Bezoekers kunnen deze ‘Stadscocon’ betrden voor een “persoonlijke transformatie, aldus Hofman.

Super Salone in Milaan van 5-10 september wordt verkoopbeurs met alle meubelmerken op één lange wand, een idee van curator Stefano Boeri

Super Salone in Milaan van 5-10 september wordt verkoopbeurs met alle meubelmerken op één lange wand, een idee van curator Stefano Boeri

Onder de noemer Super Salone wordt de verplaatste meubelbeurs van Milaan Design Week in aangepaste vorm gehouden van 5 tot 10 september 2021. Nieuw is onder meer een digitaal platform voor het kopen van meubels en een flexibele wand in plaats van de reguliere beursstands. Het concept is bedacht de Italiaanse architect Stefano Boeri, die is aangesteld als hoofdcurator.

‘Ocean Chair’ van Zuiver is vervaardigd van afvalplastic uit zee

Op World Ocean Day op 8 juni lanceerde Zuiver een nieuwe eco-bewuste stoel gemaakt van 100% upcycled oceaanplastic: The Ocean chair. Elk jaar produceert de wereld 300 miljoen ton plastic afval. Het is een bekend feit dat veel van dit plastic afval in onze geliefde oceanen terechtkomt, 8 miljoen ton per jaar om precies te zijn. Met de Ocean Chair wil Zuiver bijdragen aan het schoonmaken en -houden van de oceanen.

Clean design – clean see

De Ocean chair is een ontwerp in samenwerking met de Amsterdamse studio APE. De schaal is volledig gemaakt van plastic afval dat uit onze oceanen is gehaald. Het frame is gemaakt van staal, dat 100% recyclebaar is. Met zijn strakke en organische silhouet en vijf eenkleurige opties (kokosmelk, bruine rijst, woestijn salie, zwart en natuurlijk oceaanblauw), is de stoel de vriend van elk interieur. De Ocean chair wordt deze zomer in de winkels verwacht; pre-orders kunnen vanaf 8 juni worden geplaatst via Zuiver.com. Adviesverkoopprijs € 189, -.

APE is een in Amsterdam gevestigde industriële ontwerpstudio met een focus op duurzame materialen en meubeldesign. De samenwerking met Zuiver begon in 2016 met het ontwerp van de Albert Kuip stoel en is sindsdien uitgegroeid tot een eclectisch assortiment.

“Tijdens het ontwerpproces van deze stoel hadden we een speels en licht silhouet voor ogen om een ​​ernstig, wereldwijd probleem van plasticvervuiling aan te pakken. Voor ons is duurzaamheid een natuurlijke vereiste, ingebed in elke ontwerpbeslissing die we nemen ”

APE Studio

Om het bewustzijn en de transparantie te stimuleren, heeft elke stoel een QR-code op het productlabel met de exacte locatie en het volume van het tot nu toe ingezamelde plastic afval. Zuiver wil nieuwe keuzes te maken om met het grootste respect om te gaan met onze planeet en om onze ecologische voetafdruk te minimaliseren. Dit initiatief past in de duurzame ambitie: tegen 2030 willen we het gebruik van nieuwe materialen in de Zuiver-collectie aanzienlijk verminderen .

ReSea-project

Het plastic wordt ingezameld door het ReSea-project, een Deense NGO die grote oceaanopruimingsoperaties organiseert met lokale vissers in Indonesië (verantwoordelijk voor 15% van het wereldwijde plastic afval dat elk jaar in onze oceanen terechtkomt). Niet alleen zijn hun leefomstandigheden verbeterd, maar wordt ook het bewustzijn vergroot om de instroom van nieuw plastic te stoppen. ReSea zorgt er ook voor dat het plastic wordt hergebruikt om nieuwe producten van te maken, vandaar onze samenwerking. Nadat het afval is verzameld en gesorteerd, wordt het verscheept naar een nabijgelegen fabrikant in China, waar de productie plaatsvindt. ReSea stimuleert bedrijven om deel te nemen aan het schoonmaken van de wereldzeeën en te profiteren van de toewijding. Wij geloven dat het noodzakelijke verschil wordt gemaakt door wereldwijde collectieve actie. Door het voor bedrijven gemakkelijk en aantrekkelijk te maken om een ​​positieve impact te hebben op mens en planeet, hebben we de middelen om een ​​einde te maken aan de oceaanplasticcrisis.

Over Zuiver

Sinds onze oprichting in 2011 is de filosofie van Zuiver altijd geweest: het ontwerp van morgen voor het interieur van vandaag. Wij leveren een interieurcollectie met frisse, modieuze en eigentijdse meubels, verlichting en accessoires ontworpen in Nederland. De Zuiver-collectie wordt verkocht in meer dan 80 landen op 5 verschillende continenten. De Zuiver Group omvat de merken: Zuiver, Dutchbone, Bold Monkey en Banne, naast een white label collectie.

Zuiver werkt volgens de SDG’s van de Verenigde Naties, naar een verantwoorde toekomst van ons bedrijf en zijn volledige merkenportfolio. Onze duurzame doelen voor 2030:

  • 49% minder CO2-uitstoot t.o.v. 1990
  • Aanzienlijke vermindering van nieuwe bronnen
  • Volledig recyclebare en gerecyclede verpakkingen voor al onze merken
  • Productoorsprongpaspoort en materiaalbroninformatie
  • Uitstekende arbeidsomstandigheden voor al de werknemers van onze fabrikanten
  • Reparatie- en opknapprogramma

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *